Zařízení pro měření geometrie kol, které používáme v našem autoservisu, pracuje s použitím nejmodernějších technologií. Měření je zajištěno čtyřmi hlavami s 8 -mi CCD senzory. Tato geometrie kol využívá k přenosu dat novou bezdrátovou komunikaci “zigbee”, která je spolehlivější, nežli její mechanické, nebo drátové předchůdkyně. Ke všem měřením geometrie poskytujeme plný servis včetně tištěného protokolu na kalibrovaném přístroji, který každý rok aktualizujme. Zajišťujeme měření sbíhavosti kol, odklonu, záklonu a příklonu, přesazení kol, jízdní osy a diferenčního úhlu os atd.
Proč měřit geometrii nápravy?
Měření a seřízení geometrie náprav se vždy vyplatí. Mimo komfortu a bezpečnosti řízení, totiž seřízená geometrie podvozku ušetří i spoustu nákladů na provoz vozidla. Hlavní úsporou je až o 35% delší životnost pneumatik. Ty se tolik nesjíždí a opotřebovávají se rovnoměrně. Správně nastavená geometrie kol ušetří i náklady na pohonné hmoty (až 8%).
Měření geometrie by mělo být prováděno alespoň 1x ročně, po výměnách pneumatik, výměnách čepů, dílů řízení, nebo opravách nápravy. Samozřejmostí by mělo být nastavení geometrie kol po každé havárii, ale může být potřeba i po najetí do větší díry, na obrubník apod.
Jednou z nejčastějších příčin, proč zákazníci vyhledají servis na měření geometrie kol je táhnutí vozidla ke straně, nebo nevystředěný volant při jízdě rovně. Další činností prováděnou při seřízení geometrie je tedy vycentrování volantu do vodorovné osy.
Nechte si neprodleně zkontrolovat geometrii kol v případě, že máte jakékoliv podezření na změnu jízdních vlastností vozidla nebo pokud nastane jedna z těchto situací:
- problematická ovladatelnost vozidla
- volant se samovolně nevrací do základní polohy
- pneumatiky se sjíždějí nadměrně či nerovnoměrně
- automobil “táhne” na rovné silnici doprava nebo doleva
Kdy se geometrie kol změní?
- použitím nové sady pneumatik
- když vjedete rychle do hlubokého výmolu
- když narazíte kolem do překážky (např. vysoký obrubník)
- pokud došlo k výměně některé části řízení nebo zavěšení kol
Nejčastější dotaz:
Budu mít problém s vadnou geometrií na STK?
Vozidlo, které má vůle na přední nápravě, nebo má špatně seřízenou sbíhavost či odklon přední osy, nemá možnost technickou kontrolou úspěšně projít. Ze zákona každá STK disponuje měřícím zařízením pro kontrolu geometrie, které musí při každé periodické kontrole použít.