Plnička automatických převodovek
V současnosti se ve stále více vozech setkáváme s automatickými převodovkami. Tyto převodovky obsahují poměrně složité a přesné mechanismy, které vyžadují ke své bezchybné práci striktní dodržování výrobcem předepsaných servisních intervalů, což je především pravidelná výměna ATF olejů (Automatic transmission fluid). Pro profesionální servis převodovek máme nově k dispozici automatickou plničku oleje automatických převodovek i s příslušenstvím.
Profesionální plnička oleje automatických převodovek ATF 2 PROFI s mikroprocesorem, který dohlíží na celý proces výměny oleje. Tato plnička je moderním a nenahraditelným pomocníkem při údržbě každé moderní automatické/DSG převodovky, jelikož vestavěné tlakové čerpadlo dokáže odsát a zpětně napustit veškerý olej v převodovce.
Navíc před samotnou výměnou oleje dochází k důkladnému proplachu převodovky detergentem, který rozpustí i ty nejodolnější usazeniny a kaly, které následně i se starým olejem odtečou ven z převodovky. Díky této proceduře dochází k prodloužení životnosti celé převodovky + zlepšení funkce převodovky, kdy například díky přicpaným přepouštěcím kanálkům uvnitř mechatroniky v převodovce neprobíhá řazení plynule a hladce.
Proč měnit olej v automatické převodovce u nás?
– máme dlouholeté zkušenosti s automatickými převodovkami
– disponujeme diagnostikou, která dokáže většinu inteligentních automatických převodovek načíst
– moderní automatická plnička po ukončení programu vytiskne přesné množství olejové náplně, která byla použitá (moderní převodovka potřebuje náplň s přesností na 1 dcl, aby životnost převodovky nebyla ohrožena. Běžné množství v systému je 9-12 litrů oleje)
– neustále procházíme novými školeními, abychom se co nejlépe odborně postarali o Váš vůz
– v neposlední řadě jsme rádi, že Vám můžeme posloužit a poradit
Nejčastější dotaz
Je pravda, že některé vozidla mají doživotní náplň v převodovce?
Určitě to není pravda, tento mýtus je starý, jako samotná automatická převodovka. Původně, kdy převodovky přenášely třetinový výkon, řadily až 20x pomaleji a byly tří, eventuálně čtyřrychlostní, tak v té době se olej v převodovce měnit nemusel, jelikož náplň byla tzv. doživotní (doživotní = 150 tisíc kilometrů).
Nároky na dnešní moderní automatické převodovky jsou vysoké, řadí ve zlomku vteřiny, převodovky jsou sedmi, nebo osmi rychlostní, inteligentní, jelikož reaguji na styl jízdy daného řidiče. Vozidla díky své aktivní i pasivní bezpečnosti jsou mnohem těžší a tak i práce pro převodovky je náročnější a proto se doporučuje olej měnit každých 60 až 80 tisíc kilometrů. Takové převodovky potom vydrží v provozu i 500 tisíc kilometrů. V opačném případě převodovka vydrží cca 150 -200 a náklady na opravu jsou potom v řádů desetitisíců, běžně 50 – 100 tisíc Korun českých.